A Miskolc Rali kényszerű befejeztével nem kis feladat várt csapatunkra. Az autónk éles töréstesztje után, ami igazán jól sikerült, egyetlen cél lebegett a szemünk előtt: mindenképpen szerettünk volna rajthoz állni a Salgó-Gemer Rallyn.
Az autónk jó úton halad, hogy még a verseny előtt elkészüljön, és az értő kezek gondos munkája után rajthoz tudjunk vele állni. A feladat egyszerűen óriási, hiszen van rajta elég simítanivaló és mi még bevállaltunk plusz dolgokat is.
Az autó használtan került csapatunkhoz. A mi kis „méregzsákunkon” szinte minden átnéztünk, de néhány dologra nem futotta az időnkből. Ilyen volt az autó erőforrása. A kényszerű pihenő alkalmával döntöttünk úgy, hogy megadjuk „neki” is, ami jár.
Előzetes tárgyalások során felvettük a kapcsolatot az ORECA MOTORSPORT COMPANY-val a motorfelújítás érdekében. A cégről azt kell tudni, hogy ott készülnek a gyári Renault R3-ok, C2-S1600-ok, Skoda S-2000-ek, és a nem utolsó sorban a C2R2 Max-ok gyári versenymotorjai.
A csapatunk autója a korábbi fejlesztésű autók közzé tartozik, ezért szerettük volna, ha minden olyan fejlesztést megkap, ami a most készülő motorok is rendelkeznek.
Ezekkel a célokkal indultunk el Franciaországba, a mi kis méregzsákunk motorjának társaságában. 1730 kilométert megtéve érkeztünk meg az ORECA bázisára.
A fogadtatás meglepő volt számunkra is – igaz csak néhány percig -, ugyanis hamar realizálódott bennünk az ORECA üzletpolitikája és szakmai profizmusa, így szembesültünk azzal, hogy a Lajtától nyugatra másképpen értelmeznek néhány „dolgot”.
A cég bázisának „műhelytitkaiba” nem igazán kaphattunk betekintést, de láttuk, ahogy feltűnik a „MI motorunk” az egyik üvegfallal körülvett szerelőállásban. Magyarországról az ORECA-tól kapott információk szerint ez idáig, mindössze három csapat járt eddig náluk, velünk együtt.
A motorunk így erőtől duzzadva fog visszakerülni a helyére, de ennek az lesz az ára, hogy a Salgó-Gemer Rallyn nem tudunk rajthoz állni a C2-vel.
Nem esve kétségbe, hiszen a futamon való részvétel a célunk, leporoljuk a Saxonkat a garázsban, és csatasorba állítjuk a sok közös csatát megélt versenyautónkat.
Egerben problémamentesen teljesítette a távot, és kategóriájában és az abszolútban is előkelő helyen ért célba a Rally2-ben.
Lehet, hogy nem lesz ütőképes autó az A/6-os kategóriában, hiszen ez mégis csak egy N csoportos autó, de megpróbálunk vele kicsit gyorsabban autózni. Nem sok mindent tudnánk úgy sem átalakítani ilyen rövid idő alatt, hogy kicsit. A csoportosabb legyen.
Terveink szerint egész évben az A/6 kategóriában szeretnénk versenyezni és a következő versenyen már újra a C2R2-ben ülni, így döntöttünk amellett, hogy a N csoportos autóval is A-ban nevezünk.
Reméljük a pályák hasonlóan jók lesznek a tavalyi évhez hasonlóan, igaz, hogy tavaly nem voltunk szerencsések, mert a benzin ellátó rendszerünk folyamatos gondjaival küzdöttünk. Reményeink szerint az idei versenyen technikai gondok nélkül tudunk majd száguldani és célba érni.
Az szlovákiai szombati gyorsokat az igazi kuriózumnak tartott kisterenyei körgyors és az ízig-vérig ralis szakasz Zagyvaróna – Cered követi majd vasárnap. Kisterenye már régen szerepelt a hazai bajnokság programjában, így mindenkire egy új élménnyel gazdagodhat Pünkösd vasárnap. A szombati nap befejezéseként a magyar a mezőny „hazatér” az ózdi szuperspeciálisra, egy jó kis kitérő megtételével, ami véleményünk szerint a szervezőknek nyújt inkább nagyobb élményt, mintsem az egész nap új pályákon versenyző népes mezőnynek. Reméljük eső nélkül szépszámú nézőközönség előtt fognak körözni azok a versenyzők, akik sikeresen teljesítik a napi adott szakaszt.
Mi némi csalódottsággal indulunk el a versenyen, hiszen nagyon szerettük volna, ha a C2 időre elkészül és ezzel tudtunk, volna harcolni az A/6 elsőségért.
Reméljük, verseny után örömmel számolhatunk be arról, hogy mégis jó versenyt tudhatunk magunk mögött!
Találkozunk Salgótarjánban!
Azoknak a honfitársainknak pedig, akik napok óta a gátakon dolgoznak a rendkívüli árvízhelyzet megfékezésért, és azért küzdenek, hogy megvédjék Önmaguk és közösségük értékeit, további kitartást, jó időt és apadó vizet kívánunk. Lélekben velük vagyunk.