Változások kora

Elkezdődött! Amilyen lassan telt a versenymentes időszak, olyan gyorsan szaladnak a napok az első futamig, persze ha egyáltalán lesz Eger Rali… A téli felkészülés a vége felé közeledik, és a Bako Team már az idei évre összpontosít. A részletekről Bakó Lászlót kérdeztem.

– Milyen változások vannak a csapatban a tavalyi évhez képest?

Az autók a már tavalyi felálláshoz képest nem változtak maradt a Citroen C2R2 Max, viszont bővült a létszám és a már meglévő autók is átestek egy nagyfelújításon, ami ilyenkor szokásos. Talán a legtöbb időt az autók alkatrész kiszolgálására fektettünk, hiszen a tél alatt minden alkatrészből duplán lett csináltatva, bármelyik autó meghibásodása esetén akár rendelni se keljen a Citroen Racingtól. A csapat az idén több változást is átél. Változik a navigátor, változik a szervizcsapat, valamint változik a csapat másik autójának pilótája is.

– Ismerjük az új navigátorodat?

Igen, Tóth Szabolcs fogja diktálni az itinert, akivel már régebben is mentünk együtt, és a tavalyi év végét is vele fejeztük be, ami igen jó hangulatúra sikerült. Ekkor merült fel bennem, hogy a következő évben ezt lehetne folytatni. Szabi pedig igent mondott.

– Milyen tervekkel vágtok neki az idei évnek?

Az idei évben a motiváció talán az eddigi legnagyobb, hiszen az összes versenyen szeretnénk rajthoz állni, valamint beneveztünk a Román Bajnokságba is a Citroen Trophy-ba, ahol több versenyen is megmértetjük magukat. Az évet egy nagy teszttel kezdjük, hogy az első versenyen már úgy tudjunk a rajthoz állni, hogy a tavalyi eredményüket túlszárnyalva, a bajnokságért harcoljunk. A cél nem is lehetne más csakis a dobogó legfelső foka.

A Román Bajnoksággal új pályákon szeretnénk magunkat kipróbálni, valamint nagyon szimpatikus volt a megbeszélések alatti versenyzőkhöz való hozzáállás.

Az elmúlt években sok olyan hibát elkövettünk, amelyekből tanulva az idén szeretnénk előnyt kovácsolni a versenyeken.

– Lehet tudni, hogy ki indul a többi autóval?

Több megkeresésünk is van, sokan érdeklődnek az autók iránt, de egyelőre semmi konkrétumot nem akarok mondani, volt, aki rali túrába és volt, aki a Román Bajnokságba is szívesen vinné az autót.

Az biztos, hogy az Eger Ralira versenykész állapotban lesznek az autók.

– Akkor Egerben találkozhatunk veletek a rajtnál?

Igen mi ott leszünk, és reméljük a híresztelésekkel ellentétben egy jól megszervezett verseny vár majd minket, látva az útvonal lapot még kedvet is kapunk hozzá.  Eger után pedig irány a Román aszfaltos bajnoki futamok.

De a versenyek előtt még akad tennivaló, hiszen már túl vagyunk a gépkönyvezéseken mindkét autóval. Minden rendben, nem találtak semmi hiányosságot. Már csak a teszt van hátra.

– Mi a véleményed a kialakult helyzetről ?

Már nem csodálkozunk semmin, mint említettem, már nem hiszünk a csodában. Káosz uralkodik a versennyel kapcsolatban. Egyik nap még arról szól a hír, hogy elmarad másnap már újra azt hallani megrendezik, személy szerint örülök neki, hogy Füredi Andris felvállalta, hogy megpróbálja megcsinálni.

De ez nem vezet semmi jóhoz, ezért is gondolkodtunk a Román Bajnokságban, mert szinte kiszámítható volt, hogy ez fog bekövetkezni.

– Szerinted ki tehet erről, vagy mi lenne a jó megoldás ?

Tyúk vagy tojás ? Jó kérdés. Igazából talán a nézőkön és a versenyzőkön kívül, mindenki tehet róla. A MNASZ éppen úgy mint a verseny szervezője. Csak gondoljanak bele abba, hogy ha mi nem teremtjük meg a versenyzésünkhöz szükséges hátteret, csapat, kocsi, pénz, akkor nem tudunk elindulni, ha nem indulunk, akkor nekik nincs bevétel, nincs verseny. Viszont, ha ők már eleve ezt lehetetlenné teszik, hogy ne is tudjunk indulni akkor visszájára fordul a dolog, és nincs érdekében a versenyzőnek, hogy tegyen azért, hogy még több embert tudjon bevonni a támogatásba. Például, ha nincs Forma 1, akkor nincs néző, nincs hamburgeres, nem tudnak pénzt szedni a parkolásért, mindenki csak veszít rajta.

– Akkor nem is kívánhatnék mást, mint sok szerencsét az idei esztendőre!

Köszönjük szépen!

Szöveg: Tiba Anita