Sikeres kezdés, sikeres befejezés

Három autóval készült a csapatunk az Eger Ralira. Első osztályban A/6 os kategóriában egy Citroen C2R2–vel, Rali2-ben és a rali túrában egy-egy Citroen Saxo típusú versenyautóval.


A szezonnyitó futamon próbáltunk a lehető legjobban a C2R2-re koncentrálni. Szerettük volna, ha az első versenyen meg tudjuk mutatni, hogy miért is döntöttünk e mellett a márka és típus mellett.
A sikeres átvételek után, ismét átélhettük a egri Dobó tér felejthetetlen hangulatát. Minden versenyzőnek élmény átautózni az emberfal ölelésében és látni azt, hogy még mindig mennyire kedvelt sport a RALLI.
Szombat reggel már másra sem tudtunk gondolni csak a rajtra. Jól kezdtünk, megnyertük az első gyorsasági szakaszt, ennek köszönhetően sikerült némi önbizalmat szerezni.
A szuhai gyorson sajnos nem sikerült jól letalálnunk, de ezt elmondhatjuk a következő szuhai gyorsról is. Sajnos Szuha mindig is mumus marad a számunkra. Bevallom, nem igazán kedveljük ezt a szakaszt.
A harmadik gyors tempós részein tapasztaltuk meg, hogy van még mit állítani a futóművön és a kocsin. Egy-két nem megfelelő csavargatás ide-oda és nagyon rosszindulatúvá tud válni az amúgy “ékszerdoboznak” kinéző kicsi kocsi menettulajdonsága.


A nagy sebességű részeken mindig ki akart törni az autó hátulja és ez okozott néhány kellemetlen pillanatot az utastérben. A gyors felénél, pedig eltört a váltótartó bakunk, ami ennél az autónál komoly probléma, hiszen motorfékezésnél a váltó magától váltogatott felfelé, gázadáskor, pedig visszafelé. Így sikerült befejezni az első kört, aminek az lett az eredménye, hogy a kategóriánkban megelőztek minket a többiek.
A szervizben aztán orvosolva lett ez a probléma, és elmondhatjuk így utólag, hogy ez volt az egyetlen olyan problémánk a verseny alatt, ami hátráltatott minket a haladásban. Egy kisebb problémánk azért még akadt szombatra, az esti, lámpás gyorsasági szakasz előtt. Csonka lámpasorral vágtunk neki a szakasznak, ugyanis az utolsó utáni (!) pillanatban kaptuk meg a lámpasorunkhoz tartozó kiegészítőket, így nem tudtuk 100%-os állapotba hozni “fényfüzérünket”.


Az első nap során összeszedett hátrány után, próbáltuk megtalálni a helyes beállításokat az autón az esti szerviz alatt.
A vasárnapi szakaszokra már egészen jól viselkedett a kocsi a kanyarokban, így sikerült feltornázni magunkat a verseny végére a kategória 2. helyére és az abszolút értékelés 33. helyére, ami kezdésnek nem is olyan rossz.
Ez a verseny még tanuló versenynek számított nekünk, hiszen a kocsi teljesen más, mint a tavalyi Citroenünk, és sok mindenben át kell állni, hogy gyorsabbak tudjunk vele lenni a következő versenyeken. Főleg fejben kell talán jobban odafigyelni és több koncentrációval még többet kihozni a még sok tartalékot magában hordozó kicsi kocsiból.
A tavalyi autónk is sikeresen szerepelt a Rally 2 osztályban, hiszen az abszolút értékelés 4. helyén és a kategóriájában a 2. helyen zárta az egri futamot, minden technikai gond nélkül.

Berta Laci barátom a végére kezdett megbarátkozni a kocsival, bár neki legalább annyira szokatlan volt a kocsi, mint a C2R2 nekünk.
A futómű őt is megtréfálta és szinte teljesen visszapuhították a futóművet a szervizben, hogy vezethetővé tudják tenni az autót a számára. Ennek meg is lett az eredménye, ha a végeredményt nézzük. Gratulálunk neki a szép teljesítményhez. 🙂


Sajnos a túrában induló Saxo-nk három gyors után kénytelen volt feladni a futamot egy féktárcsatörésnek köszönhetően, de László Pistiék élvezték a futamot, amíg az autó rendesen muzsikált a kezük alatt.
Soha rosszabb kezdést a csapatnak az idei évre, találkozunk az éjszakai miskolci futamon, ahol szintén három autóval támadunk, két kocsival Rali2-ben és a C2R2-vel pedig első osztályban, de már lámpasorral!