Miskolc Rally kényszerű befejeztével nem kis feladat várt a csapatunkra, az autó sajnálatos töréstesztje után, szeretnénk nagyon elindulni a Salgó Rally-n.
Az autó jó úton halad, hogy még a verseny előtt elkészüljön, és kellő gondos összerakás után rajthoz tudjunk vele állni.
A feladat nem kicsi, hiszen van rajta éppen elég tenni való, és még mi is bevállaltunk plusz dolgokat. A autó használtan került csapatunkhoz és igaz szinte minden átnézésre került , de voltak olyan dolgok amire nem jutotta időnkből. Ilyen volt az autó motorja. Most a kényszerű pihenő alkalmával döntöttünk úgy, hogy ezt is górcső alá vonjuk.
Előzetes tárgyalások során felvettük a kapcsolatot az ORECA MOTORSPORT COMPANY-val a motorfelújítás végett. Tudni kell róluk, hogy ott készülnek a gyári Renault R3-ok, C2-S1600-ok, Skoda S-2000-ek, és a nem utolsó sorban a C2R2 Max-ok gyári versenymotorjai.
A csapatunk autója még nem az utolsó fejlesztésű autók közzé tartozott ezért szerettük volna, ha minden olyan fejlesztést megkap, ami a most készülő motorokban is benne van már. Így felkerekedvén elindultunk Franciaországba, hogy személyesen ki tudjuk vinni motorunkat. Nem kis távolságot leküzdve 1730 km érkeztünk meg az ORECA motorkészítő és felújító műhelyébe.
A fogadtatás meglepő volt számunkra is, hiszen mindenki kedvesen és barátságosan fogadott minket, előzetesen már le volt beszélve, hogy mikor érkezünk, de rögtön észrevettük, hogy nem Magyarországon vagyunk.:)
A műhely érdemi részébe igaz nem tudtunk bemenni, talán nem kell mondani, hogy miért. De láttuk, ahogy feltűnik a motorunk az egyik üvegfallal körülvett szerelőállásban. Mint kiderült Magyarországról azért nem sűrűn fogadnak vendégeket, hiszen talán 3 csapat volt, aki kint járt eddig náluk velünk együtt.
A motorunk így teljesen új lesz, de ezzel megpecsételtük a Salgó- Gemer Rallyn az indulásunkat a C2-vel. Így nem maradt más hátra, mint leporolni a Saxonkat a garázsban és csatasorba állítani a soron következő versenyen. Egerben problémamentesen teljesítette a távot, és kategóriában és abszolútban is előkelő helyen ért célba a rally 2 osztályban. Lehet, hogy nem lesz ütőképes autó az A/6-os kategóriában, hiszen ez mégis csak egy N csoportos autó, de megpróbálunk vele kicsit gyorsabban autózni. Nem sok mindent tudnánk úgy sem átalakítani ilyen rövid idő alatt, hogy kicsit. A csoportosabb legyen. Szeretnénk egész évben A/6-ban versenyezni és a következő versenyen már újra a C2R2-ben ülni, így döntöttünk a mellett, hogy a N csoportos autóval is A-ban nevezünk. Reméljük a pályák hasonlóan jók lesznek a tavalyi évhez hasonlóan.
Bár tavaly nem voltunk szerencsések, mert a benzin ellátó rendszerünk folyamatos gondjaival küzdöttünk, így az idei versenyre maradt, hogy revánsot vegyünk a tavalyi fiaskó miatt. A szlovák pályák hasonló megrendezésben kerülnek lebonyolításra, mint a tavalyi évben, viszont vasárnap újdonság várható a Magyar pályák megrendezésében.
A Kisterenyei gyorsasági már régen szerepelt a hazai Bajnokság programjában, így mindenki számára egy új élménnyel gazdagítja a gyorsasági palettát. Előtte azért a szombati nap befejezéseként ellátogat a mezőny az Ózdi salak arénában, egy jó kis kitérő megtételével, ami gondolom a szervezőknek nyújt inkább nagyobb élményt mintsem az egész nap új pályákon versenyző népes mezőnynek. Reméljük azért eső nélkül némi nézőközönség előtt fognak körözni azok a versenyzők, akik sikeresen teljesítik a napi adott szakaszt. Mi némi csalódottsággal indulunk el a versenyen, hiszen nagyon szerettük volna, ha a C2 időre elkészül és ezzel tudtunk volna harcolni az A/6 elsőségért. Reméljük, verseny után örömmel számolhatunk be arról, hogy mégis jó versenyt tudhatunk magunk mögött !!
Találkozunk Salgótarjánban!!!