Kényszerű autóváltással indult számunkra a Salgó-Gemer Rali, hiszen a C2R2 nem készült el időben, így nem maradt más hátra a régi autónkkal kellett elindulni. A Saxo Egerben jól teljesített, és gond nélküli futamot zárt a Rally 2 osztályban. Bizakodva vártuk, hogy velünk is hasonló tempóra lesz képes.
Verseny előtt nem sokat tudtunk menni a kocsival, hiszen lekötött minket a másik autó minél hamarabbi talpra állítása, és nem jutott idő a tesztelésre. Nem is tápláltunk reményeket arra, hogy hasonló tempót fogunk tudni autózni, mint egy évvel ezelőtt.
Ennek két oka volt!
Az egyik, hogy ezzel az autóval 8 hónapja nem mentünk versenyszerűen, és kicsit szokatlan volt hiába sokat versenyeztünk vele az elmúlt években. A másik ok a miskolci borulásunkban keresendő. Hiába van a mondás miszerint, „Ha a ló ledob a hátáról minél hamarabb vissza, kell ülni!” Ez szépen hangzik, de azért nem felejtjük el, hogy egyszer ledobott …,ez talán látható is volt a szlovákiai első gyorsaságikon, ahol még belülről is óvatosan gurultunk végig.
Pénteken az átvételek után még kilátogattunk a ceredi és a Kisterenyei gyorsaságikra egy kis felelevenítés miatt. A ceredi pálya nagyon jó minőségű lett az elmúlt évekhez képest új útburkolatot kapott és igazán tempósan lehetett autózni rajta. Kisterenyén már pénteken látszott, hogy komoly kihívás elé állítja majd a mezőnyt, ha meg lesz tartva minden gyorsasági, mert hiába az ígéretek nem sikerült jó minőségű pályát megépíteni az összekötő szakaszon.
A szombat reggelt Szlovákiában kezdtük, hiszen az első gyorsasági rajtja volt a verseny megnyitása.
Mi már a szervizparkban is szinte eltévedtünk, amikor próbáltuk megkeresni azt a helyet, ahol tudnánk a szervizt felállítani. Kicsit picire hagyták a helyet, nem számítottak ennyi indulóra a szervezők.
Az első gyorsasági szakaszokon tapogatózva haladtunk, próbáltuk megtalálni a megfelelő tempót. Ez csak a második körre sikerült, mert minden pályán nagyon sokat javítottunk magunkhoz képest is. Láttuk, hogy nem tudunk az elejével egy időket autózni, így biztonsági autózás mellett, törekedtünk célba érni az első napon. A nap végére sikerült a Magyar értékelés 2. helyére és az A/6 kategória 4. helyére beérnünk.
Mondhatjuk gondmentes napot zártunk magunk mögött és problémamentesen indultunk egy kis kitérővel a nap végi utolsó megmérettetésre, ami Ózdon, a salakpályán került megrendezésre.
A stadionba érve már látszott, hogy, sem időben, sem a pálya minőségében nem a versenyzőkre gondoltak a szervezők. A pálya inkább egy murvás versenyre hasonlított a kereket elnyelő gödreivel, az időbeni csúszás, pedig esti versenyt formált a 4 óra utáni megérkezésünkből.
Ezen a szakaszon csak gurulva haladtunk át, hiszen az előttünk indulókat látva nem akartunk sem defektet kapni, sem megütni a futóművet valamelyik méretes kátyúban.
Vasárnap reggel az első gyorson rögtön várakozással töltöttünk el némi időt mire a pályát megtakarították az előfutó autó, okozta olajfolyás után.
Biztonsági autózással teljesítve a szakaszt csak a 2 helyezést szemünk előtt tartva próbáltunk átjutni. A következő Kisterenyei gyorsaságin szintén ebben a szemléletben rajtoltunk és fejeztük is be a szakaszt igaz a gyors vége fele már valami furcsa zajt hallatott a váltónk 2. fokozatban.
A gyorsról kiérve tudatosult bennünk, hogy valami nincs rendben a váltóval, mert a 2 fokozatot már nem lehetett használni.
A szervizparkba érve, az idő rövidsége miatt, szinte lehetetlen egy ilyen váltó javítása. Úgy döntöttünk, hogy óvatosan végigmegyünk a hátralévő szakaszokon.
Az aszfaltos ceredi pályával nem is volt semmi gondunk, hiszen ott kímélve a váltót inkább csak 1-4-5 sebességi fokozatban közlekedtünk. A Kisterenyei szakaszon is ezt a technikát követve rajtoltunk el, és abban a tudatban, hogy az utolsó gyorsot már etapként kell teljesíteni, és ezen csak át kell gurulni. Ez a technika a murvás összekötő részig sikerült is, ahol az autó 5 méter megtétele után úgy gondolta nem folytatja a megpróbáltatásokat és a váltónk végleg elfelejtett minden fokozatot.
Csalódottan szálltunk ki a kocsiból, hiszen nekünk nagyon kellett volna a 2. helyért járó 8 pont a bajnokságban. Így a második mínuszos versenyünket tudhatjuk magunk mögött.
A Salgó Rally után elsődleges célunk, hogy a C2R2 verseny kész állapotba kerüljön. Megérkeztek a PH-Sport-tól rendelt alkatrészeink, és a motorunk is a fékpadon pihen, hogy a lehető legjobb beállítások mellett kerüljön vissza az autónkba. Az autó túl van karosszéria munkákon, és jelenleg is a festőműhelyben kapja meg az új fényezését.
Szóval minden feltétel adott, hogy a következő versenyen már hadra fogható legyen a csapat számára.
Találkozunk a Szombathely Rallyn !